Carnaval al cicle de Petits!

El dia 11 de febrer se celebra el dia internacional de la Dona i la Nena a la ciència. A l’escola aquest és un tema que s’està abordant des de diferents nivells educatius i és per aquest motiu que el cicle dels més petits hem triat un tema apassionant: La investigació.

Per començar a fer boca, la Rebeca, mare de l’escola, ens va fer unes visites molt especials. Va venir tres matins i per petits grups ens va explicar la seva feina d’investigadora, com era el laboratori, quina feina fan, va donar també unes pinzellades sobre bacteris…

La Rebeca ens va explicar la importància de la feina dels científics per poder descobrir solucions per a algunes malalties, com estar més sans i com prevenir-nos d’alguns microbis i bactèries. Va portar uns quants estris molt necessaris per als científics (ulleres, bates, guants, plaques de petri, pipetes i provetes..) i ens va demostrar com fer-los servir.

Com la Rebeca investiga les malalties com la diabetes ens va explicar, també la importància de menjar bé, no abusar del sucre; per evitar  les caries i rentar-se sempre les mans; per evitar que alguns microbis nocius puguin fer queens trobem malament.

Nosaltres també ens hem convertit en veritables investigadors. Seguint les seves explicacions i indicacions, i gràcies als materials que ens va deixar, vàrem introduïr a les plaques de petri una sèrie de mostres, i amb l’ajuda dels microscopis hem pogut investigar el creixement de les bactèries. Un món molt interessant!

A partir d’aquestes xerrades hem fet anar el magí i ens hem empescat unes disfresses de Carnaval ben divertides, doncs uns quants alumnes han triat de disfressar-se d’investigadors i els altres són bacteris o microbis dignes d’estudiar o combatre.
Com cada any hem convidat a les famílies a participar i fer entre tots les disfresses que els seus fills i filles lluiran el dia de Carnaval.

Visca el Carnestoltes i visca la dona científica!

Comparteix aquest post!

Post per : Equip Mestres

Envia un comentari

Your email address will not be published.