ACOMPANYAMENT EN
CULTURA VISUAL
I XARXES

COM APROFITEM LA CULTURA VISUAL I DE XARXES SOCIALS PER L’EDUCACIÓ DELS INFANTS?

Fent l’accés a la informació:

• de diverses maneres i fonts
  • immediatament quan es necessita a l’aula
  • fàcil i ràpida

Usant aplicacions d’aprenentatge autorregulables (que s’adapten al nivell de cada infant).

Potenciant comunicacions més àmplies.

Presentant-les com ajuda en situacions personals on se senten soles: bullying, casuístiques personals similars.

Apropant la família i amistats llunyanes.

Accedint a molts serveis i gestions (cites, compres, …).

Usant les eines de traducció.

QUÈ PODEM FER PER ABORDAR ELS TYEMES QUE ENS PREOCUPEN?

• Establir horaris per ús de pantalles a casa
  • Parlar amb els infants i explicar les raons perquè creiem que hem de limitar l’ús de pantalles. Explicar-ho sempre des de la nostra preocupació des de l’estima.
  • Reduir el número de pantalles a les que tenen accés a casa: mòbil, tablet, ordinador, televisió…
  • Educar amb l’exemple… de vegades els adults també fem un ús abusiu de pantalles
  • Facilitar que els infants puguin realitzar activitats extraescolars o altres activitats de lleure que els hi ofereixin alternatives a les pantalles. (es podria allargar una mica la durada de les extraescolars de l’escola)
  • Sensibilitzar els infants de com pot afectar al seu creixement l’abús de pantalles.

QUINS RECURSOS TENIM?

Al Consell Escolar hem  dedicat unes sessions  per treballar la cultura visual, les xarxes i la ciberseguretat.

L’objectiu ha estat descriure pors, dubtes, aclariments, coses positives,…. sobre la LA CULTURA VISUAL I DE XARXES SOCIALS  EN L’EDUCACIÓ DELS INFANTS.

Al botó QUÈ ENS PREOCUPA podeu veure el recull de les aportacions que es van fer i que vam compartir amb totes les famílies per veure quins son els punts en els que coincideixen més famílies.

Un cop detectats hem fet unes xerrades per aclarir els punts i recollir les aportacions de la Comunitat.

Amb aquest material i les aportacions de la Comunitat hem redactat aquest document de suport per la Comunitat Educativa Drassanes.