A l’escola Drassanes vam a començar des del 16/17 el projecte “Fem patis coeducatius amb la participació de tota la comunitat” amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona (Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional, IMEB i Districte) i desenvolupat per la Cooperativa Col·lectiu Punt 6 i l’Associació Coeducacció (). A més, col·laboren amb aquestes entitats Col·lectiu Volta Arquitectes 

El pati de l’escola és un dels primers espais de socialització on nenes i nens desenvolupen les seves pròpies capacitats i aprenen a relacionar-se amb les altres persones.

Tot espai, des del seu disseny, materials i distribució, condiciona l’ús que fan les persones; per tant, condiciona les relacions humanes i la convivència. El disseny del pati escolar, de la mateixa manera que altres espais públics de la ciutat, reprodueix els rols de gènere i genera discriminacions de diferents tipus (sexe, edat, origen, capacitats diferents…)

Els “patis coeducatius” són projectes que busquen la millora física i funcional del pati, però no només com a espai de joc i trobada, sinó també per transformar les relacions de gènere que es perpetuen en la nostra societat i que es reflecteixen des de la infància. A més, fer que sigui un espai inclusiu amb totes les diversitats.

El projecte es desenvolupa des de l’abril del 2017 i finalitza el desembre del 2018 i en tot aquest temps hem fet moltes coses!

– Creació del grup motor amb tota l’escola (Professorat, monitoratge menjador, AMPA, alumnat)

– Formació al professorat i monitoratge de menjador

– Activitats participatives amb alumnat

– Diagnosis del que hi passa al pati

– Elaboració del projecte de transformació

– Una jornada de presentació del projecte i quatre jornades de treball comunitari al pati on hem pogut introduir més elements naturals, generar espais de tranquil·litat i donar més opcions de moviment, construir mobiliari, reduir el soroll dels porxos…

Us deixem a sota tota la informació del projecte