cuidem-nos

Cada curs, pels vols de les vacances d’hivern s’enceta la campanya de convivència.

Amb aquesta campanya volem acollir valors universals que es repliquen a les diferents cultures que convivim a l’escola i per aquest motiu hem anat substituint els elements i actes del Nadal per una activitat més inclusiva.

La Campanya de Convivència esdevé un projecte vertebrador de l’escola que mestres, treballadores, infants i famílies esperem cada curs per acomiadar l’any i encetar-ne un de nou.

És només un toc d’inici, una alerta, un recordatori d’alguns elements clau de la convivència que volem visibilitzar o fer aflorar per seguir treballant-los i tenint-los en compte en la vida del centre.

El tema que hem triat enguany és la cura entesa a tres nivells:

• tenir cura d’una mateixa
  • tenir cura de les altres persones
  • tenir cura de l’entorn

Per aquest motiu l’hem titulat CUIDEM-NOS!

Els objectius d’aquesta campanya són:

• Reflexionar i generar debat sobre les cures: com tenim cura de nosaltres mateixos, dels altres i de l’entorn. Què podem fer poerquè l’escola esdevingui un espai de cura i un espai cuidat.
  • Fer un treball intensiu a les aules sobre el tema que serveixi per a fer-nos conscients del valor treballat
  • Incorporar el valor treballat en la vida d’aula de manera generalitzada intentant que algunes de les accions que fem durant aquests dies quedin establertes en el temps.
  • Representar simbòlicament el treball realitzat a l’aula i exposar-lo durant un temps al hall de l’escola fent que tothom, infants, famílies i treballadores puguem conèixer el que ha treballat cada grup i puguem unir-nos a les seves accions o pensaments.
  • Visibilitzar aquestes reflexions, treballs i accions a les xarxes.

Així doncs, de l’11 a l 15 de desembre animeu-vos a participar a les accions que anirem fent a l’escola i a parlar-ne a casa, al casal, al parc sobre el tema.

A més, del 18 de desembre fins el 19 de gener podeu visitar els treballs realitzats al hall de l’escola (del 21 del 12 al 8 de gener l’escola està tancada)