ACOMPANYAMENT EN
CULTURA VISUAL
I XARXES
COM APROFITEM LA CULTURA VISUAL I DE XARXES SOCIALS PER L’EDUCACIÓ DELS INFANTS?
Fent l’accés a la informació:
- de diverses maneres i fonts
- immediatament quan es necessita a l’aula
- fàcil i ràpida
Usant aplicacions d’aprenentatge autorregulables (que s’adapten al nivell de cada infant).
Potenciant comunicacions més àmplies.
Presentant-les com ajuda en situacions personals on se senten soles: bullying, casuístiques personals similars.
Apropant la família i amistats llunyanes.
Accedint a molts serveis i gestions (cites, compres, …).
Usant les eines de traducció.
QUÈ PODEM FER PER ABORDAR ELS TYEMES QUE ENS PREOCUPEN?
- Establir horaris per ús de pantalles a casa
- Parlar amb els infants i explicar les raons perquè creiem que hem de limitar l’ús de pantalles. Explicar-ho sempre des de la nostra preocupació des de l’estima.
- Reduir el número de pantalles a les que tenen accés a casa: mòbil, tablet, ordinador, televisió…
- Educar amb l’exemple… de vegades els adults també fem un ús abusiu de pantalles
- Facilitar que els infants puguin realitzar activitats extraescolars o altres activitats de lleure que els hi ofereixin alternatives a les pantalles. (es podria allargar una mica la durada de les extraescolars de l’escola)
- Sensibilitzar els infants de com pot afectar al seu creixement l’abús de pantalles.
QUINS RECURSOS TENIM?
- Jugaia:Infants i pantalles
- Ús adequat i prevenció de l’addicció a les pantalles en infants i adolescents
- Infància i pantalles: la cara oculta del ‘nadiu digital’ – El Diari de l’Educació
- Quan la tecnologia em va segrestar a la família. Text de Pilar Serrano i l·lustracions d’Anna Font. Tramuntana
- Prevenció, detecció i acompanyament en l’addicció a les pantalles
- Internet segura per famílies
Al Consell Escolar hem dedicat unes sessions per treballar la cultura visual, les xarxes i la ciberseguretat.
L’objectiu ha estat descriure pors, dubtes, aclariments, coses positives,…. sobre la LA CULTURA VISUAL I DE XARXES SOCIALS EN L’EDUCACIÓ DELS INFANTS.
Al botó QUÈ ENS PREOCUPA podeu veure el recull de les aportacions que es van fer i que vam compartir amb totes les famílies per veure quins son els punts en els que coincideixen més famílies.
Un cop detectats hem fet unes xerrades per aclarir els punts i recollir les aportacions de la Comunitat.
Amb aquest material i les aportacions de la Comunitat hem redactat aquest document de suport per la Comunitat Educativa Drassanes.