Benvolgudes famílies, us fem arribar les informacions necessàries per fer la preinscripció de les vostres filles i fills a secundària.

Si creieu que us cal ajuda per fer el tràmit podeu contactar amb nosaltres mitjançant:

correu electrònic a escoladrassanes@xtec

WhatsApp: 677281418

CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 1R ESO

Preinscripció 2024-2025

• Del 8 al 20 de març de 2024: presentació de sol·licituds
  • 17 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb puntuació provisional
  • Del 17 al 22 d’abril de 2024: presentació de reclamacions
  • 25 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions
  • 30 d’abril de 2024: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts
  • 2 de maig de 2024: llista ordenada
  • Del 29 al 31 de maig de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
  • 7 de juny de 2024: oferta final de places escolars
  • 10 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Formalitza la matriculació

• Del 18 al 26 de juny: matriculació dels alumnes de 1r d’ESO a l’institut que us hagin assignat

Cal tenir el RALC o IDALU que és el número d’identificador de l’alumne/a. El repartirà la tutora a classe.

LA SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ S’HA D’EMPLENAR I PRESENTAR EN LÍNIA

ATENCIÓ! HEU DE TENIR UN E-MAIL ACTIU I ACCESSIBLE.

Necessiteu identificador digital (idCAT Mòbil, Cl@ve, T-CAT o DNI electrònic).

es pot presentar la sol·licitud al llarg de les 24 hores del dia

DOCUMENTACIÓ NECESSARIA:

• PER IDENTIFICAR LES DADES PERSONALS I DE FILIACIÓ
  • Certificació electrònica de la inscripció de naixement, llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
    Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • DNI o NIE del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne si s’utilitza la sol·licitud en suport informàtic. Sempre s’haurà d’adjuntar el passaport o si és estranger d’un país membre de la Unió Europea el document d’identitat del país d’origen.
  • DOCUMENTACIÓ PER ACREDITAR CRITERIS QUE ET DONEN PUNTS, PER ALS DOS TIPUS DE SOL·LICITUD

Si l’opció de proximitat és el lloc de treball, s’ha de presentar contracte laboral, certificat d’empresa o la declaració d’autònom.

El document de la renda garantida de ciutadania, si la teva família n’és beneficiària.

Si algun membre del nucli familiar té discapacitat del 33% o bé sou família nombrosa o monoparental, no heu de presentar cap documentació perquè l’administració ja comprova les dades.

En acabar el tràmit rebreu un resguard de preinscripció per correu electrònic, cal que reviseu que la documentació s’ha validat correctament.

PUNTUACIÓ

1. Quan l’infant que opta a la plaça té germans o germanes que ja estudien al mateix centre educatiu. Se sumen 50 punts.
    Aquest és el criteri que suma més puntuació. Si l’infant està en situació d’acolliment familiar i els fills o les filles de la família acollidora estan escolaritzats en el centre, també rebrà aquesta puntuació.
  2. Proximitat geogràfica del domicili habitual o del lloc de treball del pare o la mare a l’escola.
    Cada centre té una zona educativa que estableix el criteri de proximitat, i això permet sumar puntuacions diferents segons les circumstàncies:

• Quan el domicili habitual de la família es troba dins la zona educativa del centre escolar que es demana en primer lloc se sumen 30 punts.
    • Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està dins la zona educativa del centre triat en primer lloc se sumen 20 punts.
    • A la ciutat de Barcelona, quan el domicili està situat en el mateix districte municipal que el centre escollit en primer lloc, però fora de la zona educativa del centre, se sumen 15 punts.
    • Quan el domicili familiar es troba dins del mateix municipi, però no dins de la zona educativa del centre que s’ha triat en primer lloc, se sumen 10 punts.Podeu consultar quina és la zona educativa de cada centre al seu web abans de fer la sol·licitud de preinscripció. Cal tenir en compte que, dins del criteri de proximitat geogràfica, les puntuacions no se sumen entre si. Això vol dir que si el lloc de feina del pare, la mare o el tutor o la tutora està dins la zona educativa i el domicili habitual dins el mateix municipi però no en la zona educativa del centre, les dues puntuacions no es podran sumar.
  3. Si el pare, la mare o tutor/a legal percep la renda garantida de ciutadania, se sumen 15 punts.
    És a dir, si un membre de la unitat familiar rep l’ajut de la renda garantida de ciutadania o l’ingrés mínim vital.

Els criteris complementaris serveixen per desempatar i són:

1. Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal que treballa al centre educatiu. Quan el pare, la mare o el tutor o tutora legal treballen al centre en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció, se sumen 10 punts.
  2. Família nombrosa. Quan l’infant forma part d’una família nombrosa, se sumen 10 punts.
  3. Família monoparental. Quan l’infant forma part d’una família monoparental, se sumen 10 punts.
  4. Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne o alumna hagi nascut en un part múltiple, se sumen 10 punts.
  5. Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar, se sumen 10 punts.
  6. Si algun membre de la família té una discapacitat se sumen 15 punts. Quan l’infant mateix, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.
  7. Se sumen 10 punts si s’acredita la condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme.

Recordeu que la documentació acreditativa dels criteris prioritaris i complementaris s’ha d’adjuntar amb la sol·licitud de preinscripció dins el període establert.

NECESSITES AJUDA?

Si et cal ajuda per fer el tràmit pots contactar amb nosaltres mitjançant:

correu electrònic a escoladrassanes@xtec

WhatsApp: 677281418