Qüestionari d’inscripció

Organitza: escola Drassanes i CRP Ciutat Vella

Inscripció: prèvia per formulari

CICLE DE XERRADES TEIXIM ESCOLA

Les persones que ens dediquem a la docència basem la nostra activitat en una espiral constant d’acció-reflexió.

Llegir el que altres persones han escrit per fixar els seus pensaments o experiències ens ajuda a avançar i millorar la nostra tasca

És per aquest motiu que d’intre del projecte d’enguany: TEIXIM ESCOLA, una espiral de creixement col·lectiu, hem volgut destacar dos aspectes que hem treballat aquest curs a l’escola i hem buscat un llibre que ens pugui aportar algun element de reflexió:

• El plurilingüisme: en un entorn divers i altament plurilingüe, les llengües poden esdevenir una barrera, un element que ens faci evolucionar per separat, amb distància. Sabem, però, que les llengües tenen molts elements en comú i que el fet de saber com funcionen poden fer d’elles una eina de cohesió.
  • L’escola democràtica i participativa: L’escola és l’espai de convivència per excel·lència. Aquesta situació pot gestionar-se unidireccionalment o de forma democràtica. Però que vol dir que l’escola sigui democràtica? votar al Consell Escolar? triar el nom de la classe? Fins on han de decidir les famílies, les mestres o els infants?

Per acompanyar-nos en aquest procès d’acció-reflexió hem convidat les autores dels llibres amb les que compartirem les ponències següents:

26/04 a les 17:00

Les llengües ens fan créixer

Amb Pere Comellas i M. Carme Junyent, autors d’Els colors de la neu

La Carme i en Pere ens recomanen la lectura d’aquest article  abans de la xerrada.

Alguns recursos i materials que  van compartirr en Pere Comelles i la Carme Junyent durant la conferència:
  • Guia didàctica del llibre “Els colors de la neu” que proposa algunes de les activitats que ens va explicar la Carme.
  • Web del GELA (grup d’estudis de les llengües amenaçades) on podreu trobar, entre altres coses, les autobiografies lingüístiques.
  • Web del TERMCAT, una eina per buscar i investigar sobre terminologia catalana de diferents àmbits
  • Una mà de llengües, el material que ha editat la Plataforma per la Llengua per treballar la diversitat lingüística a secundària (material pel professoratmaterial per l’alumnat)

19/5 a les 17:00

Com fer una escola més oberta i més participativa

Amb Marta Comas autora d’Okupes a l’escola

La Marta ens recomana la lectura d’aquest article  abans de la xerrada.