FEM CIÈNCIA 2025

Engeguem el projecte FEM CIÈNCIA, un dels que configuren l’eix de ciència i tecnologia de l’escola #drassanesteam

Aquest projecte de recerca i investigació científica es basa en el programa de la Generalitat RECERKIDS i té com a primer objectiu fer que els infants de l’escola aprenguin a aplicar el mètode científic en els seus projectes d’investigació durant tota l’escolaritat.

Seguint aquesta metodologia que replica el procés del mètode científic, hem dissenyat aquest projecte que fan tots els grups classe de P5 a 6è.

Es desenvolupa de manera conjunta durant el segon trimestre. Té dos moments comuns a tots els grups: la presentació de les preguntes i la de les conclusions.

El procés es desenvolupa en les següents etapes:

  • Etapa 1. Ens fem preguntes:

Es motiva la curiositat i es detecten els interessos prioritaris dels infants a l’aula lligant-los a la seva realitat, als continguts d’aprenentatge i a l’actualitat.

Finalment, es formula la pregunta que es vol respondre. 

Aquest curs les preguntes han estat aquestes:

P5 Per què li han sortit “arrels” al moniato?
1ADe què estan fetes les llaminadures que ens agrada tant? 
1BPer què el drac del Parc Güell està fet de peces petites?
2AQuè passaria si la lluna desaparegués?
2BCom podem saber què hi ha més enllà del planeta Terra?
3APer què migren algunes aus?
3BPer què l’aigua del mar és salada i l’aigua dels rius és dolça?
4APer què hem de tancar les finestres quan hi ha un incendi?
4BPer què existeixen els colors?
5AQuin material pot absorbir millor un impacte quan anem en patinet o bicicleta?
5BCom afecta la contaminació als animals i les plantes dels rius?
6APodem construir una barca per portar tota la classe i anar a Mallorca?
6BQuè passaria si no hi hagués internet?

Es presenten durant la setmana de les preguntes i es comparteixen amb la resta de la comunitat educativa en difusió conjunta.

En aquesta etapa us demanem si podeu ajudar-nos a resoldre o a seguir el procés d’investigació de les nostres preguntes.

Si penseu que podeu ajudar-nos amb alguna de les preguntes escriviu-nos omplint aquest formulari:

FEM CIÈNCIA 2025, ENS AJUDES?

  • Etapa 2. Formulem hipòtesis

Es busca informació sobre el tema, es promouen debats i converses per elaborar les hipòtesis. 

  • Etapa 3. Experimentem, observem i investiguem

Es dissenya i es realitza un experiment, observació o recerca per confirmar o refutar les hipòtesis.

  • Etapa 4. Traiem conclusions

S’interpreten els resultats i s’analitzen les dades per treure’n conclusions.

  • Etapa 5. Presentem conclusions i les posem en pràctica

Es presenten les conclusions i es comuniquem per compartir-les.

Tot el procés es documenta visualment amb una cartografia mural al passadís on consta la pregunta inicial i el procés que s’ha seguit per poder avaluar l’experiència a l’aula i poder-la compartir amb la resta del centre.

Comparteix aquest post!


Envia un comentari

Your email address will not be published.

TRADUEIX »