MICREATE

Aquest curs l’escola ha participat en un projecte europeu anomenat MICREATE.

L’objectiu general del projecte és estimular la inclusió de diversos grups de nens d’origen immigrant mitjançant l’adopció d’un enfocament centrat en el nen en la seva integració a nivell educatiu i polític. Partint de la necessitat de tornar a revisar les polítiques d’integració d’una banda i d’acord amb l’enfocament específic de la convocatòria, el projecte d’investigació té com a objectiu l’examen integral dels processos d’integració contemporània dels nens immigrants per tal d’empoderar-los. El projecte parteix del fet que els països europeus i els seus sistemes educatius troben múltiples desafiaments a causa de la creixent diversitat ètnica, cultural i lingüística i, per tant, té com a objectiu:

1. Identificar les mesures existents per a la integració dels nens immigrants a nivell regional i local mitjançant l’anàlisi de dades secundàries;
  2. Anàlisi dels impactes socials d’aquests programes d’integració a través d’estudis de cas en deu països, posant en pràctica una investigació qualitativa i quantitativa centrada en el nen;
  3. Desenvolupament de mesures d’integració i identificació d’inversions socials, especialment en polítiques educatives i sistemes escolars que tenen com a finalitat empoderar els infants.

El projecte està centrat en aquest problema i és exploratori alhora. La seva part exploratòria es refereix principalment a un enfocament centrat en el nen en la comprensió dels desafiaments d’integració, les necessitats dels immigrants i el seu benestar. Tanmateix, les troballes de la investigació exploratòria de composició oberta s’utilitzaran d’una manera explícitament orientada a problemes, amb l’objectiu d’estimular la inclusió dels immigrants, empoderar els nens migrants i construir les seves habilitats ja dins de la recerca (participativa). Això es durà a terme a través de les activitats del Laboratori d’Integració i del Laboratori de Polítiques, on es traduiran els resultats de les veus dels nens, els treballs de camp i l’anàlisi de dades secundàries en pràctiques i mesures per a docents i professionals de l’educació, així com en un marc de política d’integració migrant centrat en el nen per estimular la inclusió social i la gestió exitosa de la diversitat cultural.

Us deixem en aquesta notícia el resum de les primeres conclusions del projecte