ESTEM APRENENT

Benvolgudes famílies,

Ens dirigim a vosaltres per explicar-vos com, des de l’escola, ens plantegem el seguiment dels aprenentatges dels vostres fills i filles durant el confinament, a partir dels criteris que marca el Departament d’Educació.

Pensem que són moments difícils per a totes i tots, mai havíem viscut una situació d’aïllament com aquesta on els infants són els primers afectats.

El moviment, la vivència, l’experimentació, la manipulació i la socialització són la base del seu aprenentatge i, en aquest moment, tot això és més difícil d’acompanyar.

Aquesta situació d’aprenentatge és nova per als docents, per als infants i per a les famílies i, per tant, totes i tots ens hi estem adaptant.

Sempre hem viscut la relació docent, infant, família  des de la proximitat, des de l’acolliment de les emocions, des del contacte i la mirada, i ara, se’ns ha presentat un nou repte: com mantenir aquesta relació en la distància física.

El dia 30 de març vam rebre del Departament d’Educació uns criteris pel desenvolupament de l’acció educativa. Diuen textualment:

És convenient que es prioritzin tasques globalitzades en els diferents àmbits curriculars, defugint la necessitat i la pressió d’acabar els programes

Així, per exemple, es recomana fer propostes setmanals, des de diferents àmbits curriculars, amb calendari de lliurament i amb la possibilitat de fer un retorn de les activitats realitzades a l’alumnat per afavorir la millora dels aprenentatges. (…)

Les tasques, els projectes, reptes, encàrrecs… han de ser significatius i motivadors, tot evitant les feines mecàniques o repetitives i han de comptar amb l’acompanyament del professorat.

Tanmateix, cal evitar replicar el treball que es fa en els centres i, per tant, la transposició directa dels horaris setmanals.

Els equips directius han de planificar i coordinar les activitats que es proposen als alumnes i fer que això sigui sostenible pel que fa a la dedicació tant de l’alumnat com del professorat.

Seguint aquestes indicacions i aplicant els criteris de coherència pedagògica, l’escola proposa aquest acompanyament a l’alumnat en dues vessants:

• Continuar el vincle que tenen infant i docent per tal de no perdre el referent escola.
  • Fer propostes pedagògiques per reforçar els continguts apresos, sense ampliar matèria en general però ajudant a millorar aquells aspectes treballats.

Aquestes propostes abordaran tots els àmbits de la persona. Entenem l’infant com un ésser global i per això en fem de musicals, de moviment, manipulatives i tasques més globalitzades (on es treballen altres àrees del currículum).

Aquestes activitats tenen un caràcter inclusiu i, per tant, de cada alumne/a consideren:

• el seu ritme
  • les seves característiques
  • la seva situació personal

Fem especial èmfasi en el seguiment i comunicació individualitzades, oferint a cada infant el que nosaltres entenem que necessita a nivell d’aprenentatge.

Per tal d’avaluar el procés de cada infant durant aquest temps de confinament, farem servir el material (fotos, àudios, textos, converses…) que ens envieu com a resposta de les tasques proposades i el feedback que tinguem en les converses.

Qualsevol situació que dificulti la realització d’aquests treballs és convenient que l’infant o la família ho expliqueu a qui en fa el seguiment.

Des de l’escola usarem aquesta informació per acompanyar i millorar el procés de l’infant, tenint en compte tot els aprenentatges que s’han fet fins el tancament de l’escola, els ritmes i les potencialitats de cadascú, identificant-ne les dificultats i trobant estratègies per superar-les.

Aquestes valoracions sempre es faran a favor de l’alumne o alumna, partint de la consideració general d’establir com a satisfactoris els aprenentatges adquirits durant aquest període.

Esperem que haguem pogut resoldre alguns dels dubtes que han anat sorgint aquests dies.

Si encara en teniu algun, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a través dels correus que hem habilitat i que podeu trobar en aquests enllaç: http://escoladrassanes.cat/correus-de-lescola/

Poc a poc, i comptant amb la vostra ajuda, anirem millorant aquest sistema nou per tothom.

Una abraçada molt forta!

Us trobem a faltar.