ESPAIS OBERTS

Al cicle de petits hem iniciat un nou camí amb molta il·lusió. A partir d’ara i al llarg de dues tardes setmanals tots els alumnes del cicle compartiran espais oberts.

En diferents localitzacions del passadís del cicle els infants trobaran uns espais estimuladors, amb propostes obertes i materials molt diversos: CIÈNCIES, EXPRESSIÓ, LLUM, VOLUM, JOCS MATEMÀTICS I DE LLENGUA, PATI, JOC SIMBÒLIC

En aquests espais els nens i les nenes podran anar desenvolupant amb autonomia i creativitat l’activitat o activitats que vagin triant.

Amb aquesta proposta pretenem promoure l’autonomia dels infants, donant lloc al fet que assumeixin la responsabilitat del seu propi procés.

Els alumnes es trobaran en la tessitura de prendre decisions i provar estratègies diferents, la qual cosa els ajudarà a pensar, conèixer i descobrir.

Segurament , els espais oberts els posaran davant de problemes que hauran de resoldre per si mateixos o amb suport dels seus companys.

Aquest tipus d’organització permet que cada infant faci un aprenentatge significatiu o sigui partint de les pròpies necessitats i possibilitats atenent al moment evolutiu de cada un d’ells.

També genera espais d’interacció entre els infants de diferents edats en els quals l’aprenentatge es construeix conjuntament, de manera que s’enriqueix la producció de sabers. Amb aquest treball col·laboratiu es reconeix la importància de coordinar les accions i pensaments amb els altres.

En aquestes primeres sessions hem comprovat com la resposta dels nens i nenes és molt satisfactòria, hi ha molta il·lusió ,  alegria i tranquil·litat

Esperem que aquest sigui un petit canvi que es vagi consolidant i que ens ajudi a avançar a tots.

En aquest enllaç hi teniu un petit tastet fotogràfic.

Post per : Equip Mestres